Фіджитальна трансформація Тустані: доступна спадщина у цифрі і на місцевості
Період реалізації 2023
Проєкт реалізовується у гірському селі Урич, на території якого розташована пам’ятка археології національного значення – середньовічна фортеця Тустань. Метою проєкту є покращення досвіду пізнання культурної спадщини дестинації Тустані через підвищення її доступності й привабливості у цифрі й на місцевості.
Результами проєкту є створення мобільного застосунку, який забезпечує зручність користування оцифрованою спадщиною, музейними і туристичними сервісами для широкої аудиторії, створення культурних маршрутів, що в перспективі збільшить тривалість перебування відвідувачів у дестинації та залучення дитячої аудиторії до музейного простору через впровадження міжнародних практик роботи з дітьми, залучення до пізнання спадщини нових відвідувачів і дітей та поширення інновацій в управлінні спадщиною серед професійних спільнот через інформування широкої аудиторії про здобутки проєкту.
Крім того, через проведену промо-кампанію туристичної дестинації, результатом у довгостроковій перспективі має стати підвищення привабливості туристичної дестинації Тустані, зростання кількісних та якісних показників туристичного продукту, покращення економічних показників місцевої громади, збільшення туристичного потоку та зменшення навантаження на працівників дестинації (можливість самостійного відвідування дестинації за рахунок аудіогіду та маркованих маршрутів).
Основні продукти проекту:
- мобільний додаток – персональний гід по Тустані – цифрова система в якій інтегровані база знань про дестинацію та зручність планування та організації подорожі;
- аудіогід;
- нові туристичні маршрути;
- інтерактивний простір для дітей.
Проєкт підготовлено за підтримки Українського культурного фонду. Позиція Українського культурного фонду може не збігатись з думкою авторів.
Український культурний фонд — державна установа, створена у 2017 р. як нова модель надання на конкурсних засадах державної підтримки та промоції ініціатив у сфері культури та креативних індустрій. Діяльність Фонду, відповідно до чинного законодавства, є невід’ємною частиною політики і визначених пріоритетів діяльності Міністерства культури та інформаційної політики України.
Кризова інвентаризація та стрибок до цифровізації музейного обліку
Період реалізації вересень 2022р. – квітень 2024
Львівська обласна громадська організація «Тустань» отримала грант Європейського Союзу для оцифрування музейних фондів.
Назва проекту: Кризова інвентаризація та стрибок до цифровізації музейного обліку / Crisis inventory and leap to digitalisation of museum registers,
код проекту: NDICI-THE-NEAR/2022/439-011
грантодавець: Європейський Союз в особі Європейської Комісії («контрактуючий орган»)
Період реалізації: вересень 2022 – квітень 2024 (20 місяців)
Ключовий виконавець: Львівська обласна громадська організація «Тустань»
Співпартнери: Громадська організація «Центр розвитку музейної справи», Адміністрація державного історико-культурного заповідника «Тустань».
Проєкт спрямований на подолання кризового стану та форсування реформи музейного обліку в Україні, а також на підготовку матеріалів для екстреної оцінки втрат музеїв внаслідок російської агресії та забезпечення спроможності музеїв здійснювати ефективний цифровий облік музейних колекцій.
Підписання контракту відбулося 28 грудня 2022 р. Триває реалізація Проєкту.
Комунікаційна кампанія “Культурна спадщина для сталого розвитку”
Період реалізації 2020
Проєкт реалізовано у гірському селі Урич, на території якого розташована пам’ятка археології середньовічна фортеця Тустань. Метою проєкту є підвищити чутливість суспільства до культурної спадщини та показати її можливості для сталого розвитку територій широкій аудиторії, зокрема дітям, а також навчити місцеву громаду використовувати конкретні інструменти та світові практики шляхом проведення комплексної просвітницької кампанії. Результатом проєкту є проведення потужної просвітницької кампанії для місцевої громади та широкої аудиторії, яка міститиме в собі статті та проморолики про цінність та важливість збереження спадщини, різноманітні продукти для дитячої аудиторії, навчально-просвітницькі заходи для місцевої громади, видання посібника із захисту та використання культурної спадщини і альбому ландшафтів. Крім того, проведено промокампанію туристичної дестинації та розроблено комунікаційну стратегію для подальшого використання культурної спадщини для розвитку туризму. Результатом у довгостроковій перспективі має стати підвищення привабливості туристичної дестинації Тустань, зростання кількісних та якісних показників туристичного продукту, покращення економічних показників місцевої громади, збільшення туристичного потоку.
Ділимося результатами проєкту:
- Проморолик (30 сек) “Тустань — Сила Скель”
- Проморолик “Відчуйте силу скель”
- Проморолик “Урич унікальне село з бойківською автентикою”
- Відеоролик “Василь Рожко & Михайло Щур. Коли мир цікавіший”
- Відеоролик “Тустань люди – народження співпраці”
Лекції для власників агросадиб:
- Лекція-вебінар “Підготовка до прийому туристів”
- Лекція-вебінар “Комунікація з клієнтом”
- Лекція-вебінар “Розв’язання конфліктів”
Програмні статті:
- Про Велику Тустань: Як заповідник Тустань робить унікальну екосистему співпраці музею, громади й бізнесу
- Про творення простору: Тустань туристична: аби привернути увагу до історії потрібно творити нове
- Про спадщину Тустані: 14 фактів про Тустань, яких ви ще не знали
- Про гранти і проекти: Як створювати яскраві туристичні проєкти за гранти. Досвід Тустані
- Комунікаційна стратегія Тустані
- Альбом ландшафтів Тустані та Урича
- Квест-екскурсія для дитячої аудиторії
- Case-study посібник “Спадщина для людей: Як розвивається Тустань”
Проєкт підготовлено за підтримки Українського культурного фонду. Позиція Українського культурного фонду може не збігатись з думкою авторів.
Український культурний фонд — державна установа, створена у 2017 р. як нова модель надання на конкурсних засадах державної підтримки та промоції ініціатив у сфері культури та креативних індустрій. Діяльність Фонду, відповідно до чинного законодавства, є невід’ємною частиною політики і визначених пріоритетів діяльності Міністерства культури та інформаційної політики України.
Дослідження потенціалу сталого розвитку туристичної дестинації Тустань на основі культурної спадщини
Період реалізації 2020
Дестинація Тустань – одне з тих туристичних місць України, де намагаються врахувати інтереси громади, підприємців, відвідувачів та формувати цілісну екосистему на засадах сталості та партнерства. Проте на цьому шляху виникає чимало перешкод та бар’єрів, від вирішення яких залежить, майбутнє Тустані. Саме їх вивченням займалися експерти з маркетингу, комунікацій, регіонального розвитку, економіки спадщини, туризму, психології та соціології впродовж червня-жовтня 2020 р.
Для проведення дослідження застосовано комплексний підхід, який передбачав збір вторинної та первинної інформації за темою дослідження, структурування, аналіз, виявлення закономірностей та пріоритезацію проблем, узагальнення та розробку рекомендацій.
Дослідження включало кілька етапів:
- кабінетне дослідження з опрацювання наявних джерел інформації за темою проєкту, всього опрацьовано понад 180 джерел (статистичні дані, посібники, наукові праці, матеріали уже проведених досліджень, публікації в періодичних виданнях тощо);
- глибинні інтерв’ю з представниками органів влади та самоврядування, підприємцями, туроператорами, лідерами громади. Всього проведено 11 глибинних інтерв’ю, тривалістю по 45-60 хв. кожне;
- фокус-групи з представниками громади, туристами та операторами туристичних послуг та сервісів. Всього проведено 3 фокус-групи, тривалістю по 90- хв. кожна;
- опитування мешканців сіл Урич, Сопіт та Підгородці. Всього опитано 184 особи, віком від 18 років;
- опитування мандрівників Україною, зокрема відвідувачів дестинації Тустань та фестивалю «Ту Стань!». Всього опитано 922 особи, віком від 18 років.
Сценарій проведення глибинних-інтерв’ю, фокус-груп та опитувальники опиралися на чотири основні тематичні блоки:
- Культурна пам’ятка та туристична привабливість.
- Підприємництво та економічний потенціал.
- Сфери впливу.
- Комунікцаія та взаємодія.
Такий підхід дозволив дослідникам побачити ситуацію в ракурсі 360°. Кожен експерт та кожне середовище додали свою візію, що допомогло напрацювати пакет рекомендацій та пропозицій щодо подальшого розвитку дестинації.
Результати дослідження будуть цікавими усім, хто працює у сфері культурного туризму, вболіває за збереження пам’яток та любить мандрувати Україною, а також представникам громад, які зацікавлені в розвитку економіки спадщини.
За результатами Дослідження підготовлено Аналітичний звіт за стандартом МОН, обсягом 12 др.арк. (понад 300 ст.) та інші інформаційні матеріали.
Проєкт підготовлено за підтримки Українського культурного фонду. Позиція Українського культурного фонду може не збігатись з думкою авторів.
Український культурний фонд — державна установа, створена у 2017 р. як нова модель надання на конкурсних засадах державної підтримки та промоції ініціатив у сфері культури та креативних індустрій. Діяльність Фонду, відповідно до чинного законодавства, є невід’ємною частиною політики і визначених пріоритетів діяльності Міністерства культури та інформаційної політики України.
Від спадщини Тустані до розвитку Урича
Період реалізації 2019
Ідея проєкту
- Збереження традиційного характеру архітектури Урича.
- Створення нового туристичного продукту – маршруту традиційної архітектури та бойківської культури с. Урич.
- Започаткування фестивалю бойківської культури для її популяризації.
Грантоотримувач
ЛОГО “Тустань” спільно з КЗ ЛОР АДІКЗ “Тустань”
Донори проєкту
Міністерство культури України у рамках програми “Малі міста – великі враження”.
Зроблено в межах проєкту
- Створено каталог виставки “Непотріб”.
- Створено каталог архітектурних елементів, характерних для Урича.
- Розроблення знакування (брендування) “Урич – бойківське село”.
- Організовано та проведено фестиваль бойківської культури “Бойє”
Придбання обладнання для касового та інформаційного обслуговування відвідувачів при вході на територію Пам’ятки
Період реалізації 2019
Ідея проєкту
Організувати для зручності відвідувачів можливості безготівкових розрахунків та можливостей для інформаційного супроводу з використанням SMART технологій.
Грантоотримувач
КЗ ЛОР АДІКЗ “Тустань”
Донори проєкту
У рамках проєктів місцевого розвитку за підтримки Львівської обласної ради
Капітальний ремонт приміщення для облаштування фондосховища в с. Урич
Період реалізації 2019
Ідея проєкту
Сформувати унікальне фондосховище наукових та археологічних знахідок для збереження та поширення культурної спадщини.
Грантоотримувач
КЗ ЛОР АДІКЗ “Тустань”
Донори проєкту
У рамках проєктів місцевого розвитку за підтримки Львівської обласної ради
Зроблено в межах проєкту
В орендованому приміщенні школи с. Урич (другий поверх) здійснено капітальний ремонт та облаштовано фондосховище Заповідника “Тустань”.
Карпатський публічний простір для дітей ТуСтань
Період реалізації 2019
Ідея проєкту
Створення екологічного, затишного та безпечного простору для дітей на території Заповідника.
Грантоотримувач
ОУМ “Спадщина”
Донори проєкту
За підтримки Асоціації Єврорегіон “Карпати-Україна”
Фестиваль ТуСтань! Розширення впливу та підсилення спроможності найбільшого фестивалю української середньовічної культури
Період реалізації 2019
Ідея проєкту
Розробка сталої моделі функціонування фестивалю “ТуСтань”, роширення його цільової аудиторії, створення нових підходів до інтепретації культурної спадщини (віртуальної реальності, лазерного та проекційного дійства).
Грантоотримувач
ЛОГО “Тустань”
Донори проєкту
За підтримки Українського культурного фонду
Зроблено в межах проєкту
- Створено сайт фестивалю української середньовічної культури “Ту Стань!”.
- Сформовано стратегічну та операційну модель сталості фестивалю.
- Створено локацію віртуальної реальності “Тустань VR” спільно з “SoftServe”.
Світ Карпатських розет – заходи зі збереження унікальності культури Карпат
Період реалізації 2018-2020
Ідея проєкту
Збереження культурної та історичної спадщини Карпат (традицій, ремесел, звичаїв,музики та архітектури) шляхом: створення мережі організацій, що здійснюють діяльність у цій сфері; популяризації знань про регіональні традиції,практики та заходи, спрямовані на відновлення ремесел; підвищення компетенцій окремих місцевих громад в управлінні культурними ресурсами регіону.
Грантоотримувач
КЗ ЛОР АДІКЗ “Тустань”
Донори проєкту
Реалізовано за підтримки Європейського союзу в рамках Програми транскордонного співробітництва Польща-Білорусь-Україна 2014-2020
Зроблено в межах проєкту
- Проведено реконструкцію “Хати у Глубокім”.
- Частково профінансовано фестиваль бойківської культури “БойЄ”.
- Створено центр локальної історії на базі “Хати у Глубокім”.
“TustanAR” – мобільний додаток “доповненої реальності” для фортеці Тустань
Період реалізації 2018
Ідея проєкту
Розробка технологічного рішення, завдяки якому, з допомогою віртуальної реальності можна побачити, який вигляд мала фортеця у IX–XVI столітті.
Грантоотримувач
ЛОГО “Тустань”
Донори проєкту
Зроблено в межах проєкту
Створено безкоштовний мобільний додаток “Tustan AR”, який можна завантажити на платформах Play Market та IOS (App Store). Додаток працює у визначених місцях біля скель у Тустані.
Територія натхнення
Період реалізації 2017-2019
Ідея проєкту
Заохочення мобільності художників і творчих креативних людей до сільської місцевості як джерела їх натхнення. Використання результатів їх творчості для підвищення місцевого розвитку (туризму), охорони природи та культурної спадщини.
Грантоотримувач
ЛОГО “Тустань”
Донори проєкту
Реалізовано в рамках гранту ЄС “Креативна Європа” спільно із ДІКЗ “Тустань” та Machaon International
Зроблено в межах проєкту
Створені унікальні арт-об’єкти на території Заповідника під час проведених арт експедиції та Ленд-Арт симпозіуму “Земля сили”.
Дерев’яна архітектура в культурному ландшафті: виклики сучасності
Період реалізації 2016-2020
Ідея проєкту
Дослідження та популяризація успішних сучасних практик збереження культурних ландшафтів Словаччини і Польщі в Україні.
Грантоотримувач
ЛОГО “Тустань” спільно з КЗ ЛОР АДІКЗ “Тустань”
Донори проекту
За підтримки Єврокомісії
Зроблено в межах проєкту
- Проведено просвітницьку кампанію щодо використання місцевих традицій в сучасному будівництві та збереження історично сформованого планування села.
- Профінансовано створення генплану с. Урич.
- Працівники Заповідника пройшли триденне стажування у Словаченні та Польщі та вивчили міжнародні практики збереження культурних ландшафтів.
Тустань в тренді
Період реалізації 2014-2015
Ідея проєкту
Популяризація культурної спадщини Тустані через дизайнерську колекцію одягу, яка адаптує образ Середньовіччя до сьогодення.
Грантоотримувач
ЛОГО “Тустань” спільно з КЗ ЛОР АДІКЗ “Тустань”
Донори проекту
За пітримки семінарської програми Promuseum, МФ «Відродження», МБФ «Україна 3000», ГО «Український центр розвитку музейної справи», Lviv Fashion Week, журнал «Ателье», інформаційний портал MODA 3,14, LFW MODELS.
Зроблено в межах проєкту
- Створено капсульну колекцію з 12 комплектів жіночого та чоловічого одягу інспіровану фортецею Тустань та природою, що її оточує. Назва колекції «Ой там на горі».
- Відкрито 15 сезон Lviv Fashion Week презентацією колекції одягу та аксесуарів створеної спеціально для Тустані.
- Проведено майстер-класи та лекцій від модельної школи LFW MODELS.
Розробка 3D моделі фортеці Тустань
Період реалізації 2011-2014
Ідея проєкту
Вивчення та візуалізація архітектурних пам’яток.
Грантоотримувач
ЛОГО “Тустань”
Зроблено в межах проєкту
Розроблено анімовану 3D модель фортеці Тустань, яка вміщує п’ять будівельних періодів.
Кризова інвентаризація та стрибок до цифровізації музейного обліку
Період реалізації 2022-2023
Львівська обласна громадська організація «Тустань» отримала грант Європейського Союзу для оцифрування музейних фондів.
Назва проекту: Кризова інвентаризація та стрибок до цифровізації музейного обліку / Crisis inventory and leap to digitalisation of museum registers,
код проекту: NDICI-THE-NEAR/2022/439-011
грантодавець: Європейський Союз в особі Європейської Комісії («контрактуючий орган»)
Бюджет проекту: EUR 267 360, 00
Період реалізації: вересень 2022 – грудень 2023 (16 місяців)
Ключовий виконавець: Львівська обласна громадська організація «Тустань»
Співпартнери: Громадська організація «Центр розвитку музейної справи», Адміністрація державного історико-культурного заповідника «Тустань».
Проєкт спрямований на подолання кризового стану та форсування реформи музейного обліку в Україні, а також на підготовку матеріалів для екстреної оцінки втрат музеїв внаслідок російської агресії та забезпечення спроможності музеїв здійснювати ефективний цифровий облік музейних колекцій.
Підписання контракту відбулося 28 грудня 2022 р. Триває реалізація Проєкту.
Комунікаційна кампанія “Культурна спадщина для сталого розвитку”
Період реалізації 2020
Проєкт реалізовано у гірському селі Урич, на території якого розташована пам’ятка археології середньовічна фортеця Тустань. Метою проєкту є підвищити чутливість суспільства до культурної спадщини та показати її можливості для сталого розвитку територій широкій аудиторії, зокрема дітям, а також навчити місцеву громаду використовувати конкретні інструменти та світові практики шляхом проведення комплексної просвітницької кампанії. Результатом проєкту є проведення потужної просвітницької кампанії для місцевої громади та широкої аудиторії, яка міститиме в собі статті та проморолики про цінність та важливість збереження спадщини, різноманітні продукти для дитячої аудиторії, навчально-просвітницькі заходи для місцевої громади, видання посібника із захисту та використання культурної спадщини і альбому ландшафтів. Крім того, проведено промокампанію туристичної дестинації та розроблено комунікаційну стратегію для подальшого використання культурної спадщини для розвитку туризму. Результатом у довгостроковій перспективі має стати підвищення привабливості туристичної дестинації Тустань, зростання кількісних та якісних показників туристичного продукту, покращення економічних показників місцевої громади, збільшення туристичного потоку.
Ділимося результатами проєкту:
- Проморолик (30 сек) “Тустань — Сила Скель”
- Проморолик “Відчуйте силу скель”
- Проморолик “Урич унікальне село з бойківською автентикою”
- Відеоролик “Василь Рожко & Михайло Щур. Коли мир цікавіший”
- Відеоролик “Тустань люди – народження співпраці”
Лекції для власників агросадиб:
- Лекція-вебінар “Підготовка до прийому туристів”
- Лекція-вебінар “Комунікація з клієнтом”
- Лекція-вебінар “Розв’язання конфліктів”
Програмні статті:
- Про Велику Тустань: Як заповідник Тустань робить унікальну екосистему співпраці музею, громади й бізнесу
- Про творення простору: Тустань туристична: аби привернути увагу до історії потрібно творити нове
- Про спадщину Тустані: 14 фактів про Тустань, яких ви ще не знали
- Про гранти і проекти: Як створювати яскраві туристичні проєкти за гранти. Досвід Тустані
- Комунікаційна стратегія Тустані
- Альбом ландшафтів Тустані та Урича
- Квест-екскурсія для дитячої аудиторії
- Case-study посібник “Спадщина для людей: Як розвивається Тустань”
Проєкт підготовлено за підтримки Українського культурного фонду. Позиція Українського культурного фонду може не збігатись з думкою авторів.
Український культурний фонд — державна установа, створена у 2017 р. як нова модель надання на конкурсних засадах державної підтримки та промоції ініціатив у сфері культури та креативних індустрій. Діяльність Фонду, відповідно до чинного законодавства, є невід’ємною частиною політики і визначених пріоритетів діяльності Міністерства культури та інформаційної політики України.
Дослідження потенціалу сталого розвитку туристичної дестинації Тустань на основі культурної спадщини
Період реалізації 2020
Дестинація Тустань – одне з тих туристичних місць України, де намагаються врахувати інтереси громади, підприємців, відвідувачів та формувати цілісну екосистему на засадах сталості та партнерства. Проте на цьому шляху виникає чимало перешкод та бар’єрів, від вирішення яких залежить, майбутнє Тустані. Саме їх вивченням займалися експерти з маркетингу, комунікацій, регіонального розвитку, економіки спадщини, туризму, психології та соціології впродовж червня-жовтня 2020 р.
Для проведення дослідження застосовано комплексний підхід, який передбачав збір вторинної та первинної інформації за темою дослідження, структурування, аналіз, виявлення закономірностей та пріоритезацію проблем, узагальнення та розробку рекомендацій.
Дослідження включало кілька етапів:
- кабінетне дослідження з опрацювання наявних джерел інформації за темою проєкту, всього опрацьовано понад 180 джерел (статистичні дані, посібники, наукові праці, матеріали уже проведених досліджень, публікації в періодичних виданнях тощо);
- глибинні інтерв’ю з представниками органів влади та самоврядування, підприємцями, туроператорами, лідерами громади. Всього проведено 11 глибинних інтерв’ю, тривалістю по 45-60 хв. кожне;
- фокус-групи з представниками громади, туристами та операторами туристичних послуг та сервісів. Всього проведено 3 фокус-групи, тривалістю по 90- хв. кожна;
- опитування мешканців сіл Урич, Сопіт та Підгородці. Всього опитано 184 особи, віком від 18 років;
- опитування мандрівників Україною, зокрема відвідувачів дестинації Тустань та фестивалю «Ту Стань!». Всього опитано 922 особи, віком від 18 років.
Сценарій проведення глибинних-інтерв’ю, фокус-груп та опитувальники опиралися на чотири основні тематичні блоки:
- Культурна пам’ятка та туристична привабливість.
- Підприємництво та економічний потенціал.
- Сфери впливу.
- Комунікцаія та взаємодія.
Такий підхід дозволив дослідникам побачити ситуацію в ракурсі 360°. Кожен експерт та кожне середовище додали свою візію, що допомогло напрацювати пакет рекомендацій та пропозицій щодо подальшого розвитку дестинації.
Результати дослідження будуть цікавими усім, хто працює у сфері культурного туризму, вболіває за збереження пам’яток та любить мандрувати Україною, а також представникам громад, які зацікавлені в розвитку економіки спадщини.
За результатами Дослідження підготовлено Аналітичний звіт за стандартом МОН, обсягом 12 др.арк. (понад 300 ст.) та інші інформаційні матеріали.
Проєкт підготовлено за підтримки Українського культурного фонду. Позиція Українського культурного фонду може не збігатись з думкою авторів.
Український культурний фонд — державна установа, створена у 2017 р. як нова модель надання на конкурсних засадах державної підтримки та промоції ініціатив у сфері культури та креативних індустрій. Діяльність Фонду, відповідно до чинного законодавства, є невід’ємною частиною політики і визначених пріоритетів діяльності Міністерства культури та інформаційної політики України.
Від спадщини Тустані до розвитку Урича
Період реалізації 2019
Ідея проєкту
- Збереження традиційного характеру архітектури Урича.
- Створення нового туристичного продукту – маршруту традиційної архітектури та бойківської культури с. Урич.
- Започаткування фестивалю бойківської культури для її популяризації.
Грантоотримувач
ЛОГО “Тустань” спільно з КЗ ЛОР АДІКЗ “Тустань”
Донори проєкту
Міністерство культури України у рамках програми “Малі міста – великі враження”.
Зроблено в межах проєкту
- Створено каталог виставки “Непотріб”.
- Створено каталог архітектурних елементів, характерних для Урича.
- Розроблення знакування (брендування) “Урич – бойківське село”.
- Організовано та проведено фестиваль бойківської культури “Бойє”
Придбання обладнання для касового та інформаційного обслуговування відвідувачів при вході на територію Пам’ятки
Період реалізації 2019
Ідея проєкту
Організувати для зручності відвідувачів можливості безготівкових розрахунків та можливостей для інформаційного супроводу з використанням SMART технологій.
Грантоотримувач
КЗ ЛОР АДІКЗ “Тустань”
Донори проєкту
У рамках проєктів місцевого розвитку за підтримки Львівської обласної ради
Капітальний ремонт приміщення для облаштування фондосховища в с. Урич
Період реалізації 2019
Ідея проєкту
Сформувати унікальне фондосховище наукових та археологічних знахідок для збереження та поширення культурної спадщини.
Грантоотримувач
КЗ ЛОР АДІКЗ “Тустань”
Донори проєкту
У рамках проєктів місцевого розвитку за підтримки Львівської обласної ради
Зроблено в межах проєкту
В орендованому приміщенні школи с. Урич (другий поверх) здійснено капітальний ремонт та облаштовано фондосховище Заповідника “Тустань”.
Карпатський публічний простір для дітей ТуСтань
Період реалізації 2019
Ідея проєкту
Створення екологічного, затишного та безпечного простору для дітей на території Заповідника.
Грантоотримувач
ОУМ “Спадщина”
Донори проєкту
За підтримки Асоціації Єврорегіон “Карпати-Україна”
Фестиваль ТуСтань! Розширення впливу та підсилення спроможності найбільшого фестивалю української середньовічної культури
Період реалізації 2019
Ідея проєкту
Розробка сталої моделі функціонування фестивалю “ТуСтань”, роширення його цільової аудиторії, створення нових підходів до інтепретації культурної спадщини (віртуальної реальності, лазерного та проекційного дійства).
Грантоотримувач
ЛОГО “Тустань”
Донори проєкту
За підтримки Українського культурного фонду
Зроблено в межах проєкту
- Створено сайт фестивалю української середньовічної культури “Ту Стань!”.
- Сформовано стратегічну та операційну модель сталості фестивалю.
- Створено локацію віртуальної реальності “Тустань VR” спільно з “SoftServe”.
Світ Карпатських розет – заходи зі збереження унікальності культури Карпат
Період реалізації 2018-2020
Ідея проєкту
Збереження культурної та історичної спадщини Карпат (традицій, ремесел, звичаїв,музики та архітектури) шляхом: створення мережі організацій, що здійснюють діяльність у цій сфері; популяризації знань про регіональні традиції,практики та заходи, спрямовані на відновлення ремесел; підвищення компетенцій окремих місцевих громад в управлінні культурними ресурсами регіону.
Грантоотримувач
КЗ ЛОР АДІКЗ “Тустань”
Донори проєкту
Реалізовано за підтримки Європейського союзу в рамках Програми транскордонного співробітництва Польща-Білорусь-Україна 2014-2020
Зроблено в межах проєкту
- Проведено реконструкцію “Хати у Глубокім”.
- Частково профінансовано фестиваль бойківської культури “БойЄ”.
- Створено центр локальної історії на базі “Хати у Глубокім”.
“TustanAR” – мобільний додаток “доповненої реальності” для фортеці Тустань
Період реалізації 2018
Ідея проєкту
Розробка технологічного рішення, завдяки якому, з допомогою віртуальної реальності можна побачити, який вигляд мала фортеця у IX–XVI столітті.
Грантоотримувач
ЛОГО “Тустань”
Донори проєкту
Зроблено в межах проєкту
Створено безкоштовний мобільний додаток “Tustan AR”, який можна завантажити на платформах Play Market та IOS (App Store). Додаток працює у визначених місцях біля скель у Тустані.
Територія натхнення
Період реалізації 2017-2019
Ідея проєкту
Заохочення мобільності художників і творчих креативних людей до сільської місцевості як джерела їх натхнення. Використання результатів їх творчості для підвищення місцевого розвитку (туризму), охорони природи та культурної спадщини.
Грантоотримувач
ЛОГО “Тустань”
Донори проєкту
Реалізовано в рамках гранту ЄС “Креативна Європа” спільно із ДІКЗ “Тустань” та Machaon International
Зроблено в межах проєкту
Створені унікальні арт-об’єкти на території Заповідника під час проведених арт експедиції та Ленд-Арт симпозіуму “Земля сили”.
Дерев’яна архітектура в культурному ландшафті: виклики сучасності
Період реалізації 2016-2020
Ідея проєкту
Дослідження та популяризація успішних сучасних практик збереження культурних ландшафтів Словаччини і Польщі в Україні.
Грантоотримувач
ЛОГО “Тустань” спільно з КЗ ЛОР АДІКЗ “Тустань”
Донори проекту
За підтримки Єврокомісії
Зроблено в межах проєкту
- Проведено просвітницьку кампанію щодо використання місцевих традицій в сучасному будівництві та збереження історично сформованого планування села.
- Профінансовано створення генплану с. Урич.
- Працівники Заповідника пройшли триденне стажування у Словаченні та Польщі та вивчили міжнародні практики збереження культурних ландшафтів.
Тустань в тренді
Період реалізації 2014-2015
Ідея проєкту
Популяризація культурної спадщини Тустані через дизайнерську колекцію одягу, яка адаптує образ Середньовіччя до сьогодення.
Грантоотримувач
ЛОГО “Тустань” спільно з КЗ ЛОР АДІКЗ “Тустань”
Донори проекту
За пітримки семінарської програми Promuseum, МФ «Відродження», МБФ «Україна 3000», ГО «Український центр розвитку музейної справи», Lviv Fashion Week, журнал «Ателье», інформаційний портал MODA 3,14, LFW MODELS.
Зроблено в межах проєкту
- Створено капсульну колекцію з 12 комплектів жіночого та чоловічого одягу інспіровану фортецею Тустань та природою, що її оточує. Назва колекції «Ой там на горі».
- Відкрито 15 сезон Lviv Fashion Week презентацією колекції одягу та аксесуарів створеної спеціально для Тустані.
- Проведено майстер-класи та лекцій від модельної школи LFW MODELS.
Розробка 3D моделі фортеці Тустань
Період реалізації 2011-2014
Ідея проєкту
Вивчення та візуалізація архітектурних пам’яток.
Грантоотримувач
ЛОГО “Тустань”
Зроблено в межах проєкту
Розроблено анімовану 3D модель фортеці Тустань, яка вміщує п’ять будівельних періодів.